-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48779 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در حديثي آمده است كه: نگاه كردن به قرآن، نور چشم را زياد ميكند ; آيا منظور نگاه ظاهري است يا نگاه كردن همراه معرفت ميباشد كه بصيرت ميآورد؟ لطفاً در اين باره توضيح دهيد.

در روايتي امام صادقميفرمايد: هر كه قرآن را از روي آن بخواند، از ديدگان خود بهرهمند شود.(اصول كافي، ثقة الاسلام كليني، ج 2 ص 613، نشر دار الكتب الاسلاميه.) بهرهمندي از چشم دو علت ميتواند داشته باشد: 1. قوّت نور چشم و بهرهمندي انسان از نور آن 2. بهرهمندي در قيامت كه در آن جهان چشم به نفع او شهادت ميدهد، چنانچه از آيات و روايات استفاده ميشود كه اعضا و جوارح در قيامت به نفع يا به ضرر انسان شهادت ميدهند. در روايت ديگري كه مرحوم علاّمه مجلسي، نقل كرده آمده است: عبدالله بن مسعود ميگويد: من ناراحتي چشم داشتم، به رسول خدا9 شكايت كردم، آن حضرت فرمود مرتّب به قرآن نگاه كن، زيرا من خودم درد چشم داشتم، به جبرئيل شكايت كردم، او گفت: زياد به قرآن نگاه كن.(بحار الانوار، علاّمه مجلسي، 92، ص 202، نشر مكتب الاسلاميه.) از اين روايات استفاده ميشود كه با نگاه ظاهري به قرآن، درد چشم خوب ميشود و يا چشم از ضعف بينايي سالم ميماند; البته در روايات، فايدههاي فراواني براي نگاه به آيات قرآن بيان شده است كه يكي از آنها سبك شدن عذاب پدر و مادر است، گرچه آنها كافر باشند.(اصول كافي، پيشين.) وقتي كه در روايت آمده است كه نگاه به سبزي و آب جاري، چشم را جلا ميدهد، براي نگاه به كلام خداوند تأثير بيشتري ميباشد. علي 7 در اين باره ميفرمايد: از اين كتاب بزرگ آسماني، براي بيماريهاي خود شفا بخواهيد و براي حلّ مشكلات از آن ياري بطلبيد، چرا كه در اين كتاب درمان بزرگترين دردها است; درد كفر و گمراهي و ضلالت.(نهج البلاغه، فيض الاسلام، خطبه 175، ص 558، نشر چاپ خانه آفتاب تهران.) خداوند ميفرمايد: وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْءَانِ مَا هُوَ شِفَآءٌ وَ رَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ;(اسرأ،82) و از قرآن آن چه شفا و رحمت است براي مؤمنان نازل ميكنيم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.